wtorek, 15 lipca 2014

INSPIRACJE, czyli Always #LikeAGirl i "Try" Colbie Caillat.

Hej kochane ;)

Always #LikeAGirl

Z reguły jak jestem  na YouTube i pojawia się reklama, natychmiast robię 'Skip this ad', ale nie tym razem. Gdy dzisiaj zobaczyłam początek nowej reklamy Always, postanowiłam się zatrzymać i zobaczyć do końca, mimo, że jak na reklamę jest dość długa. Teraz nie żałuję, że to zrobiłam, bo to najbardziej wymowna i inspirująca reklama jaką widziałam!

W reklamie widzimy eksperyment marki Always, w którym ludzie w różnym wieku i różnej płci, robią pierwszą rzecz jaka przychodzi im na myśl, gdy słyszą np. 'biegasz jak dziewczyna' czy 'rzucasz jak dziewczyna'. Większość uczestników zrobiła to wszystko stereotypowo, czyli koślawo i nieporadnie. Ale nie młode dziewczynki, dla których 'biec jak dziewczyna' znaczy 'NAJSZYBCIEJ JAK POTRAFIĘ'.
Amerykańska dokumentalista Lauren Greenfield stworzyła szokującą reklamę, która otwiera nam oczy na to, jak niszczymy psychikę młodych dziewcząt! Określenie 'jak dziewczyna' nie powinno być obelgą, w końcu każda z nas jest dziewczyną, a niejedna jest silniejsza od mężczyzn!



Colbie Caillat - Try

Drugim filmem jaki obejrzałam dziś na YouTube był nowy klip amerykańskiej piosenkarki Colbie Caillat.  Widzimy w nim samą artystkę oraz inne kobiety, które stopniowo pozbywają się całej sztuczności jaką na sobie mają, zaczynając od Photoshopa. Na końcu teledysku widzimy wszystkie w zupełnie naturalnej wersji. Oczywiście tekst piosenki nie odbiega od klipu. Colbie śpiewa m.in. o tym, że 'nie powinnyśmy się starać tak mocno, ani dopasowywać do nikogo', a także pyta 'czy lubimy siebie?'.

Moim zdaniem jest to ciekawy projekt. Myślę, że nie chodzi o to, żeby każda z nas teraz wyrzuciła kosmetyczkę, a raczej żeby pokazać nam, że makijażem powinnyśmy delikatnie się upiększać a nie pod nim chować. Nie jestem zwolenniczką Photoshopa i raczej nigdy nie zostanę, robi on sieczkę z mózgu, a 'naturalność' w mediach to już raczej obelga, podobnie jak 'być dziewczyną'.


A Wy co o tym sądzicie? 
Enjoy! :)

12 komentarzy:

  1. Widziałam właśnie ten drugi teledysk u Arcy Joko, mega fajny i ma świetne przesłanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cool blog!
    I follow you and I hope that you can follow me back.
    Here's a giveaway on my blog http://chic-and-everything.blogspot.ro/2014/07/giveaway-dresslily.html/

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam blogi o takiej tematyce :-)

    http://polinakruk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny post, oba filmiki świetne :)

    obserwowanie za obserwowanie?
    http://claudia-like-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest przeslanie jest impreza! Kto by pomyslal, ze nastana czasy ze reklamy beda uczyc ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam podobną sytuacje. Oglądając video nie włączyłam skip add. Świetna reklama, naprawdę daje do myślenia... A w wielu sytuacjach jesteśmy silniejsze od mężczyzn. Wielokrotnie słyszałam, że żaden z nich nie urodziłby dziecka.

    Całuję mocno goodbyaccident.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Eksperyment daje do myslenia, kiedy tylko zobaczylam jak starsze osoby wykonuja zadanie pomyslalam : 'EJ JA WCALE TAK NIE ROBIE!' :D

    OdpowiedzUsuń
  8. widziałam ten drugi filmik, jak kobiety zdejmuja z siebie te całe makijaże i photoshop i podoba mi się ten film. ja przyznam że na co dzień się nie maluję i dobrze mi z tym, po prostu pokazuję siebie naturalną i to jest fajne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. natknęłam się już na ten filmik i piosenkę i w 100% zgadzam się z przekazem :)
    w wolnej chwili zapraszam do mnie, jeżeli spodoba Ci się mój blog - zapraszam do obserwacji

    http://dreamsstation.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Reklama genialna
    A co do piosenki, to jestem za promocjami tego co naturalne, niektórym trzeba przypominać, że naturalny wygląd, to lepszy wygląd, szkoda, że tak jest, i że co raz więcej dziewczyn na ulicę, by nie wyszło bez makijażu. Mimo że piosenka nie przypadła mi do gustu, jednak ma cudowne przesłanie.
    nakrywka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

>