czwartek, 8 maja 2014

Muffinki ze szpinakiem i fetą.

Hej :)

Dzisiaj przychodzę do Was z niecodziennym pomysłem na obiad. Próbowałyście kiedyś zrobić muffiny nie na słodko? Mi też kiedyś głównie kojarzyły się z czekoladą czy owocami i kiedy ograniczyłam jedzenie słodyczy, myślałam, że będę musiała się też pożegnać z ukochanymi babeczkami. Nic bardziej mylnego, bo muffiny w wersji wytrawnej są równie pyszne i dużo zdrowsze od tych deserowych, a dodatkowo są oryginalnym pomysłem na łatwy obiad.

Muffiny ze szpinakiem i fetą

Składniki:


300g mąki pszennej
400g mrożonego rozdrobnionego szpinaku
250g sera feta
1 szklanka jogurtu naturalnego
1/2 szklanki oleju
2 jajka
2 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli

Przygotowanie:

1. Szpinak wcześniej rozmrozić, dokładnie osączyć. Ser pokroić w małą kostkę. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą. Jogurt zmiksować z olejem i jajkami.

2. Do mokrych składników dodać odcedzony szpinak i suche składniki, wymieszać. Na koniec dodać ser.

3. Wyłożone papilotkami foremki do muffinek napełnić ciastem do 3/4 wysokości. Piec ok. 25 min w piekarniku nagrzanym do temp. 180°C. 



Muffiny wyszły bardzo zielone, co jeszcze bardziej je wyróżnia, a ten kolor osiągamy bez sztucznych barwników! :) W smaku są równie pyszne, jak pysznie wyglądają. Polecam spróbować wszystkim, a jeśli ktoś za szpinakiem nie przepada, to zawsze można go polubić :) 
Enjoy! :)

7 komentarzy:

  1. Wyglądają przepysznie! :) Muszę zapisać przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. super przepis i w dodatku prosty, a szpinak uwielbiam! tylko schrupać :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę wypróbować! :) wygląda smakowicie!
    p.s. powodzenia w rozkręcaniu bloga - zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo, takie komentarze wiele dla mnie znaczą :)

      Usuń
  4. Świetny przepis! na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mojemu mężowi na pewno by smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda naprawdę ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń

>